18 Şubat 2013 Pazartesi

Sosyal Yardımlaşma Vakfımız Yardımlarınızı Bekliyor!

Merhaba Sevgili Okurlarım,
Daha önce bahsetmiştim beni takip eden blogger dostlarım biliyorlar ki ben bir ortaokulda Türkçe öğretmeniyim. Geçtiğimiz hafta okul kurul toplantısında okulumuzun Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına aktif iki üye seçilecekti ve üyelerden biriside ben oldum. Böyle gönülllülük olaylarında aktif olmayı gerçekten seviyorum. İnsan başkalarının dertlerini gördükçe kendi derdini sıkıntısını unutuyor ve birilerine yardım edebilmenin keyfi ve huzurunu yaşıyor. 

Öncelikle kısaca ayrıntıya girmeden okulumuzdan bahsedeceğim. (İsim vermiyorum kendi özel sebebimden dolayı ama mail atanlara uzun uzun ayrıntılı bilgi vereceğim) Okulumuz Ankara'nın kenar bir semtinde bulunuyor. Yaklaşık 1500 civar öğrencisi var. Şuan hem ilköğretim hem ortaöğretim öğrencileri bulunmakta. Okul gördüğünüz gibi kalabalık bir okul. Ve inanın bu kalabalık okulda onca sınıfta kendilerini belli etmemeye çalışsalar da gerçekten yardıma ihtiyacı olan öğrencilerimiz var. Biz işte bu sebepten bu vakıfta görev aldık. 

Öğretmen ve veli arkadaşlarımız bilirler ki son yıllar da veli ziyaretleri sayesinde işini iyi yapan öğretmenler velilerle iş birliği yapıp onların durumlarını az çok gözlemleyebiliyorlar. Ben sınıf öğretmeni olmadığım için henüz veli ziyaretleri yapmadım ama yapan öğretmenlerden bazı velilerin öğrencilerin durumunu dinlediğimde gerçekten içim yandı. Kısaca bir iki olay anlatmak istiyorum ki belki durumun ciddiyetini fark edebiliriz.

Öğrencilerimizden birisi onca yoklukta öğretmenin istediği kitabı alıyor ve daha sonra öğretmen o kitaptan vazgeçiyor istemiyor. Zaten test çözmeyi okumayı isteyen öğrencimiz bu kitabı hiç okumadan kitapçıya götürüp değiştirmek istediğinde kitapçı kabul etmeyip test kitabı ile değişim yapmıyor! Bunu duyunca çok üzüldüm ben işte hala imkansızlıklar yüzünden iyi yerlere gelmek isteyen öğrencilerimiz maalesef hiçbir yere gelemiyorlar. 

Ya da evine doğal gaz alamayan velilerimiz var. O kışın en soğuk günlerinde biz sıcacık otururken o veliler sadece çocuklarının odasını yakıyorlar evlatları üşümesin ders çalışabilsin diye...

Şimdi ben bu olaylara bizzat tanıklık etmiş öğretmenlerden bunları dinleyince tüylerim ürperdi. Neden mi? Çünkü en son yaptığım alışverişlere baktığım da aldığım çoğu şeye ya ihtiyacım yoktu ya da sırf meraktan aldım. Bir sürü hediye etkinliğine katılıyorum. Maksat hediyeleşmek falan filan diyorum. Ama komşum öğrencim velim aç yatıyor belki ruhum duymuyor! İnanın ciddi vicdan azabı yaşıyorum. Hangimiz alışveriş yaparken aynısını yapmıyoruz stok yaptığımı bir rimeli ruju farı almasak her ay inanın en az 30 40 TL bir kenara koyabiliriz. Bu kenara koyduklarımızla da inanın daha hayırlı bir işe vesile olabiliriz! 

Peki sizden isteğim ne bu kadar yazıyı yazdım ama! Sevgili Okurlarım belki bana güvenmeyebilirsiniz ne bileyim o parayı senin kullanmayacağını diyebilirsiniz haklısınız bilemezsiniz size nasıl bir teminat verebilirim bilmiyorum ama bana mail yoluyla ulaşıp gerçekten 5 TL de olsa ben yardım yapmak istiyorum diyen herkese ben bir şekilde teminat vereceğim birebir. 

Benim yapacağım 5 10 TL yardımdan ne olur ki demeyin arkadaşlar nolur bakın 500 e yakın izleyicim var bunların sadece 100 tanesi 5 TL yardım yapsa o 500 TL ile kim bilir kaç öğrencimize kaç tane kitap alır yardım yaparız değil mi? 

Geçtiğimiz günlerde Canım Dostum Koyukırmızı'm paylaşmıştı blogunda. Yazısını okumak için tıklayın... Kardeş öğrencilerimiz var bizim ben bu uygulamaya katıldığımda henüz göreve yeni başlamıştım kendi öğrencilerime el uzatmadan başka bir öğrenciye uzattım. İyiki de yaptım. Belki çok derdine merhem olamadım ama en azından elimden geleni yaptım. Bir test kitabı yolladım mesela. Belki o kitap sayesinde o kuzum benim iyi bir yerlere gelecek nerden bilebiliriz ki! İnanın onun bana yazdığını mektubu okudukça kendime geldim mutlu oldum. 

Yani demek istiyorum ki arkadaşlarım dilerseniz kardeş öğrenciler seçerim size (anne babası olmayan ya da ayrı olan maddi imkanı olmayan yurtlarda kalan gerçekten ihtiyacı olan öğrenciler) Ya da maddi olarak siz yardım ederseniz 5 10 TL fazla değil birleşir bir veli ziyareti ile yardımınızı ve selamınızı bizzat ben kendim götürürüm. Ankarada olanlar gelsinler beraber gidelim. 

Siz dileyin yeter ki biz bir kaç öğrencinin elinden tutalım arkadaşlar. Yoksa kurtlar sofrasında çok insan çok öğrenci kaybederiz! 

Bu konuyla ilgilenen daha ayrıntılı bilgi almak sponsor olmak isteyen herkes bana mail atabilirler. 

mailim: bakimlikiz@hotmail.com

4 yorum:

koyukirmizi dedi ki...

Canim benim nasil guzel bir seye vesile oluyorsun sen. Gurur duydum arkadasimla. Yazini okurken de oyle cok duygulandim ki. Dedigin gibi 3-5 parca daha az alisveris yapsak ne kadar cok yardimimiz dokunur..

serpil şahin dedi ki...

güzel kardeşim tabiiki yardıma hazırız..oğlum kolejde okuyor..istersen okul sahibiyle görüşüp kardeş okul projesi yapabiliriz..emin ol geri çevirmeyeceklerdir..koyu kırmızıdan telefonumu alıp arayabilirsin..bu çocuklar hepimizin..geçen sene etrafımdaki insanlarla 15.000 kapak topladık..yanındayız..öpüyorum..

bakimliolmakasktir dedi ki...

@koyu kırmızı
canım benimm siz olmasanız inan ben böyle bir şeyi blogda bile yazamadım insanlar bana nasıl güvensin destek olsunlar diye çok teşekkür ediyorum çok iyisin gerçekten...

@serpil şahin
ablacım yarın hemen arayacağım seni inan öyle güzel olur ki kardeş okul da olabilir ama özellikle bizim istediğimiz fakir öğrencilere yardım götürmek çünkü diğer öğrenciler bir şekilde idare ediyorlar ama inanın imkanı olmayanlar çok kötü durumdalar :S

Makyajlı Haller dedi ki...

ne güzel bir şeye vesile olmuşsun. Çok sevindim. İznin olursa, yazını paylaşmak istiyorum. Kendimce bir yardım yapmak isterim. Bana e-mail le detaylı bilgi verirsen, çok ama çok sevinirim.