16 Ekim 2012 Salı

Diyet Günlüğü

 
Merhaba Sevgili Okurlarım,
Artık her salı bir diyet günlüğü yazı dizisi yazacağım. Öncelikle bu fikri bana veren canım arkadaşıma teşekkür ediyorum. Biz bu yolda iki kişiyiz ve kiloları beraber veriyoruz. Onun da blogunda haftada bir diyet günlüğü postu görebilirsiniz artık :) Peki neden post yazıyoruz. Çünkü bu bizi daha çok gaza getiriyor açık bir dille söylemek gerekirse. Ben diyete başlayalı 5 hafta oldu ancak ciddi anlamda bu hafta diyet yaptım diyebilirim. Öncesinde sadece yediklerimi azaltmıştım birazda dikkat ediyordum o kadar. Ama yine de bu beş haftada toplam 3.4 kilo vermeyi başardım. Şimdi düşününce aslında zaten benim ayda en fazla 4 kilo vermem gerek. Hedefim ise bugün itibari ile 15 kilo 400 gram vermek :) Rakam büyük gibi görünüyor ama 6 ayda bu iş tamam diyorum ben herkese hadi altı ay olmasın da bir sene olsun ne önemi var :)

Peki başladığımda kaç kiloydum 73.8 kg dım :S boyum kısa olduğu için bu gayet büyük bir rakam emin olun (: boyum da 1.57 bu arada :) Şuan 5. haftanın sonunda 70.4 kg ım. hedefim de 55 kiloya kadar düşmek. Bünyem çabuk kilo almaya çok meyilli zaten geçtiğimiz yıl bu aylarda ben aslında 65 kilo flndım sonra bir senelik kpss derdi stresi yüzünden 74 kiloya kadar çıktım ve buna bir duur demem gerektiği kanısına vardım. Şuan tekrardan kpss ye hazırlanıyorum ama aç kalmadan gayet düzenli beslenerek ders çalışırken midemin gurultularını duymayarak güzel güzel diyetimi yapıyorum.

Aslında diyet yapmak gayet güzel bir şey ben bir kere buna inandım. Şimdi ben bazı yemekleri tatlıları doyasıya yiyemiyorum evet ama zaten doyasıya yemem zayıf bile olsam benim için tehlikeli şimdi gencim ama ilerisi var bir de bunun. Bu açıdan bakınca sağlık söz konusu olunca insan daha çok irade sahibi oluyor. Ha diyet yapıyorum diye çikolata yemiyorum mu hayır yiyorum ama küçük ısırıklarla en fazla bir parça beni tatmin ediyor bu paketi açınca bitiresim gelmiyor günlerce aynı paketin orada durduğunu görmek hoşuma gidiyor mesela :) Dipnot: Çikolatayı mutlaka bitter yiyorum bununda etkisi var bitirememem de :D

Günde üç öğün yemek yiyorum üç öğünde meyve yiyorum. Ama meyve deyince çeşit çeşit bir anda değil tek porsiyon tabii ki de mesela bazı insanlar bol bol meyve ye boşver mantığında cık öyle değil tek meyve bir porsiyondur meyve porsiyonlarını bilmek çok önemli bu noktada :) Sonra bazı insanlar sadece ekmeği keserek kilo verdiklerini sanıyorlar ki bende eskiden öyle düşünürdüm sonra baktım sadece yemekte doyurmuyor insanı kepek ekmek yemeye başladım günde toplam 5 dilim. Ha bir mantıkta yemekle su içme miden büyür doymazsın yokmuş öyle bir şey efendim :) yemekle de su iç yemekten öncede iç sonrada iç. Bununda faydasını görüyorum mesela su şişirince canım bir şey yemek istemiyor.

Diyetisyene gitmiyorum maalesef bazı sebeplerden ötürü ama zaten gerekte yok şimdi ben her hafta sanki diyetisyene gelmiş gibi buraya yazacağım :) kilo veremezsem ayıp olur bak gördün mü mantığı ile de irademe sahip çıkıp dikkat edeceğim yediklerime :) Sonra bir güzel şu fazla kilolarımdan kurtulmuş olacağız :)

Henüz yürüyüşe başlamadım bir ara yürüyordum düzenli şekilde ama onu da bir düzene sokacağım en kısa zamanda. Hayata üşenmeyerekte bu konuda kendimi aştım mesela. Canım bir şey mi istedi ya da ekmeğim mi bitti hadi koş markete git eskiden olsa üşenirdim :) Bu üşengeçlikleri üstümüzden atmamız lazım hanımlar hayat geçiyor geç kalmamak lazım. Yaşlandığımız da çok ararız sonra bugünler Allah korusun...

Kısaca özetleyim yazının tamamını okuyamayanlar için :) bu hafta itibari ile 70.4 kiloyum. Her hafta haftalık diyet günlüğü yazacağım :) Hep beraber beni zayıflatıcaz (: Bu haftalık biraz uzun ve genel bir yazı oldu inş haftaya daha haftalık bir yazı olacak. Yanımda olup beni destekleyenlere özellikle de beni ciddi anlamda etkileyen ve diyetimde bana yardımcı olan koyukırmızı'ma teşekkür ediyorum.



Yazıdışı: Çok güzel bir makyaj videoları sitesi açılmış kızlar sahibi bahsetmemi rica etti ben de çok beğendim kesinlikle çok faydalı videolar var. Manikürlerden, ünlülerin makyajına kadar çok güzel ve faydalı videolar var bence bir göz atın :) http://www.makyajvideolari.com

5 yorum:

Grace Happy dedi ki...

ınsallah hersey guzel gıder ve hedefıne ulasırsın

Tuba Şahin dedi ki...

Canım benim ben başaracağına inanıyorum ve haftalık postlarını merakla bekliyorum. Birbirimize tabiki destek olacağız. Asıl ben tesekkür ederim yanımda olduğun için =)

bakimliolmakasktir dedi ki...

@grace happy
teşekkür ederim inş yarı yolda vazgeçmeden kilo verdikçe mutlu olarak sonuca ulaşırım :)

@koyukırmızı
canım benim inş beraber başacağız ve sonunda fidan gibi salına salına beraber yürüyeceğiz :)

Unknown dedi ki...

Umarım istediğin kiloya ulasırsın canım. Bende dikkat ediyorum ama benim ki biraz daha gelişi güzel :)

gorgeousofmyworld.blogspot.com

bakimliolmakasktir dedi ki...

sağol tatlım inş biraz ucunu kaçırdım bu akşam diyetin ama pes etmek yok :)